Thursday, April 17, 2008

Sejuknyaaa....

Masih dalam sesi presentation student. Punyala sejuk bilik aku ni rasa beku urat saraf. Harini kami semua mood baik.. walaupun student tak semua boleh buat elok sistem mereka. Ada yang ok, ada yg hampeh, tapi hanya yang benar2 hampeh je kami fail kan. Yang so-so tu kami masih bagi chance, duduk kat belakang dan betulkan few functions - once dah ok, considered lulus.

Teringat zaman aku buat project final year masa belajar dulu. Punya lah takut sampai last minute pun masih betulkan slide presentation. Tapi masa tu takde lah macam sekarang ni, senang je simpan sistem dalam cd.. dulu terpaksa ambik masa sekerat hari nak burn sistem dalam cd. Beratur ambik no giliran lagi sbb cd burner nya ada 1 je untuk 1 fakulti dan sebesar 1 desktop pc tu aa. Melampau sekarang ni boleh simply write, delete, read kat CD sesuka hati kan..

Kemudian dulu manade CD sangat. Yang ada hanyalah floppy disk yang lembut tu sebesar half A4 paper. Nak bawak kemana2 pun kena hati2 takut terlipat ke apa nanti langsung takboleh pakai. those were the days.


anyway, harini dah selamat semuanya. Overall, from 2 session yang aku jaga, ada 7 student pass, 4 student fail (3 boleh remarking, 1 takboleh sbb outsource), 3 tak dtg langsung (takut gamaknya). Lega rasanya dah selesai tugas.

Pasnih nak concentrate utk tulih karangan rational kenapa aku layak utk further PhD aku. Hmmm... harap2 aku dapat convince top management that it is about my time to do it. Meantime, kena tgk2 jugak projek grant tu takut sangkut tak jalan pulak..

ok la, sambung next entry.