Wednesday, May 6, 2009

Majlis Kahwin Shahril

Shahril ni adik aku yg no 5. Hmm... sebenarnya dia no 5 dalam keluarga. Aku yang sulung, no 2 Fairuz, no 3 Zunaidi, no 4 Anisah, no 5 Shahril. Dia bertemu jodoh dengan orang Port Dickson, Lin namanya. Depa dah bertunang tahun lepas, so sebelum aku gi further study, depa sepakat kawin lah dulu supaya dapatlah aku sesama memeriahkan majlis ewahhhh... heheheh...

Ni masa exactly lepas akad. Tengah baca taklik.
Wang maskahwin dan rantai tangan sebagai pembatal air sembahyang.
Lepas tu bergambar pulak. Ni dengan parent kedua-dua belah. Yg baju merah tu parent Lin.
By the way, majlis sebelah pompuan pada 8 Mac 2009, buat kat SpringHill. Pengantin dah beli rumah kat situ, so kami, keluarga dari Bidor bertanggak kat rumah pengantin aje lah.. dekat gile dengan rumah kenduri.. jalan kaki jer. Opah yang sakit tu pun kami angkut bersama dgn Atok yang sangat sangat jarang tinggalkan kampung. Maklumlah, yang kawin ni cucu kesayangan dia.


Ni gambar barang-barang hantaran pihak kami. Adalah aku dok sibuk2 ngemas2kan brg2 tu ala kadar.

Malam tu, penuh rumah dengan orang. Aja datang dari Johor dengan husbandnya Pok Lah, dan keluarga Mak Ngah join malam tu. Datang lewat sikit sbb ada hal lain. Kami kemas2kan barang2 hantaran termasuklah buat sirih junjung tu. memang kronik sbb semuanya tangan keras.. asal boleh je bikin.


Ni plak masa sanding kat PD.

Pastu makan beradap.

Minggu depannya, kenduri kat rumah aku kat kampung pulak. Langsir bukan main cantik lagi hasil kerja tangan Anisah. Hidangan makan beradap disediakan oleh adik aku sorang lagi, Adik. memang ikut tradisi famili kami, jika sapa2 kawin, yang adik bawah dia yang akan sponsor hidangan makan beradap tu. Masa aku kawin, Fairuz yang sponsor. Masa Fairuz kawin, Zunaidi yang sponsor dan seterusnya, nanti masa adik aku yang bungsu kawin, si Anje, barulah aku yang sponsor... hehheeh.. lama lagi tu...

Bersanding kat Bidor. Tema kaler biru.

Makan beradap.

The king and the queen of the day.

Malam tu dalam acara interview, potong kek dan buka hadiah.


kali ni, kami ada buat baju seragam utk semua adik2 beradik pompuan. Maklumlah, adik beradik aku je yang pompuan dah 5 orang, campur menantu pompuan 2 orang, cucu pompuan sorang, campur mak ngan opah. Mau tak 1 kayu habis hehhe... itupun, mak beli kemudian utk makcik2 dan opah sedara. And tema kali ni ialah warna bitu yang tak gelap sangat, tak terang sangat.
Bila tanya kat mana kenal, rupa-rupanya cinta Tupperware! hehehe.. depa pegi berbulan madu di Langkawi, naik bas lompat-lompat dari Ipoh. Adventurous jugak tu..
Hmm.. apa-apa pun, selamat pengantin baru! Terima lah pasangan kita tu seadanya, dan belajar bertolak ansur, ok!