Tuesday, December 27, 2011

Intebiu orang beso2

saspen jgn cerita la... kol 10 intebiu nya.. kol 8 pagi dh mula debaran di dada.. huhuhu...

alkisah aku tlh mengintebiu director of telekesihatan malaysia di Putrajaya.. untuk mendapatkan input berkenaan PhD aku ni.. benarkah patient ni ada bahagian contribution dlm telehealth, dan sejauh mana contribution itu membantu dlm pelaksaanan atau kejayaan telehealth..

Dr Amir ni rupanya sangat baik, down to earth dan tidaklah segerun yang aku sangkakan.. orgnya dh berumur, selayaknya berjawatan director lah kan.. dan masa jumpa tu pun pakai t-shirt korporat je, bukanlah pakai kot ke blazer siap tie bagai... lega rasanya..

paling penting, kesudian beliau berjumpa aku dan menerangkan panjang lebo tentang telehealth, bagaimana perjalanan telehealth, sejarah dan hala tuju akan datang.. walopon tak semua sebab masa yang terbatas, namun begitu banyak ilmu berguna yang aku kaut..

paling penting sekali, ialah aku dah berjaya establish satu contact yang penting untuk masa akan datang.. sbb respondent aku nanti, bukan hanya terhad kepada patient shj, tapi juga melibatkan government people, so, bila aku ajukan pertanyaan samada dia sudi menjadi respondent ku kelak, aku mendapat maklumbalas positif. gumbiranya hatiku!

dengan ini, mengesahkan bahawa apa yang aku study tu memang ada benarnya, bahawa patient atau pun individu memang penting, namun sering diketepikan atau tiada diberi kesedaran.. now, terpulang pada aku bagaimana untuk mengolah nya menjadi suatu kisah yang sempurna..

tadi abang ada tunjuk aku satu nota dalam satu buku yang dia baca "anda perlu menyukai suatu perkara untuk bersungguh2 mengetahui tentangnya" .. semoga Allah tetapkan hatiku untuk fokus dlm bidang ini dan tidak membolak balikkan hatiku..

terima kasih juga pd kawan sepejabat ku Azlan yang meminjamkan voice recorder yang sgt comel, namun sgt efisien.. aku sangat gembira, dan telah menghadiahkan diriku sendiri sekeping pretzel Auntie Anne's perasa Caramel Almond berharga rm4.60.. huhuhu..