Friday, October 23, 2009

The last heaven in earth...

Cuaca cantik bangat harini.. langsung tak hujan.. matahari pun memancar terik.. hangat dan mesra... kalau jalan kat rumput2 mesti nampak bunga kecik2 kaler kuning dan putih banyak berterabur... bunga2 yang biasa ada pun mekar.. pemandangan jadi sangat colourful.

ada org cakap, New Zealand ni adalah 'last heaven in earth'.. betulke?? ntahlah.. sbb aku pun baru lagi kat sini.. mungkin kalau masuk betul2 musim panas nanti akan jadi sangat2 cantik, pemandangan umpama imaginasi, barulah aku berani say yes.. sekarang ni kita wait and see ajelah.. sambil menghayati persekitaran, dan memuji kagum akan keindahannya..

tempat untuk dilawati memang sgt byk.. tapi buat masa ni, aku agak limited dari segi financial, mental, physical dan jugak knowledge. Banyak yang tak tahu lagi, yang akan ambik masa sikitlah.. give me 2 or 3 months time, insyaAllah ok dah kot..

jadi utk hujung minggu yang akan menjelang ni nak buat apa yea? nak shopping, memang byk sake sempena Labour Day nih, tapi ongkosnya nggak ada pak.. nak jalan jauh sikit, transportation pun tak lulus lagik.. susah2 sangat kita pusing2 Carolina Place ajelah.. ada gym dan swimming pool apa.. boleh senam2 kuarkan peluh, mandi terojun masuk kolam mandi.. huhuhu... baju renang yg aku pos dari Malaysia blom sampai lagi.. haiii.... payoh!

duduk rumah ajelah.. kita operasi vakuum.. basuh baju.. masak sedap2.. pastu layan blog dan FB..!! Alkisahhh.......!!