Thursday, December 3, 2009

little faces.. big hearts..

Entri aku kali ni aku dedikasikan kepada semua little ones yang menyentuh hidupku dimana jua aku berada. Aku memang suka layan budak kecik, namun takdir Ilahi, aku belum lagi diberikan rezeki zuriat sendiri.. tapi itukan bukan atas kuasa kita, jadi aku tak lah terlalu membebankan fikiran..

yang aku nak cerita ni tentang semua anak2 kecil yang ada dalam duniaku yg kecil ini.

firstly, tentulah anak2 buahku tersayang.. Farhan, Dania dan Zhafran.. mereka ni penyeri dalam kuargaku.. telatah mereka sentiasa membuat semua orang tak kering gusi walaupun bila time depa mengamuk tu rasa nak cubit2 aje hehhehe.. tapi tentulah mereka ni membawa bahagia kan.. sbb segala pelajaran baru yg depa dapat menyebabkan kami semua rasa seronok dan exciter giler.. masa farhan mula2 panggil aku makngah dulu, die tak pandai sebut makngah, tapi jadi maknah.. heheh.. sabo je.. maknah pun maknah laaa... farhan ni memang peminat kereta.. kalau dulu aku jumpa dia je, bile nak balik tu mesti dia nangis2 nak naik keta maknah.. kena pulak bawak dia pusing2 kejap naik keta baru dia ok.. dia selalu cakap, keta maknah laju hehhe padahal keta kembara aku tu semput aje heheh..


Inilah Farhan.. bulan Januari ni genap umurnya 5 tahun.


dania pulak setakat ni yang paling keletah sekali bercakap.. kami sekuarga gelar dia si Joyah, sbb becok sangat mulutnya heheh.. kalau kita bersembang, dia pun ikut sama apa yg kita cakap, mana taknya jadi Joyah.. umur baru 2.5 tahun, tapi bercakap kalah orang tua hehheh..

Ini pulak Dania dan Zhafran. Ni Gambar tahun lepas.. beza unur mereka 5 bulan je..


si Zhafran pulak yang paling tembam, dan paling banyak aksi.. dia paling mudah dijaga sbb dengan sapa2 pun dia nak.. tak kisah.. makan pun paling banyak huhuhu..



Ini gambar aku dan Sukor dgn Farhan dan Zhafran. Dania masa ni taknak kat org.

kat Seri Kembangan pulak, anak2 jiranku lah yang menceriakan hidup aku dan Shukor.. ramai sungguh kat sana, namun yang paling rapat dgn kami tentulah anak2 Leha dan anak2 Is.. anak2 Leha si Nasuha dan Zulaika, anak2 Is pulak si Farah, Danish dan Zharif.. aksi dan telatah mereka sentiasa menghiburkan.


tengok tu.. punyela ramai..!


kat opis aku plak, anak2 kawanku pun ramai.. tapi takde gambo pulak.. ada satu ni gambo anak buddy ku si Azie.. anak no 2 dia Raisz... tembam budak nih.. geram je rasa macam nak gigit hehhehe..

tu la si Raisz yg pakai baju oren. baju putih tu Zharif anak Is jiranku di SK.

kat Albany ni pun rupa2nya ramai anak2 kecil ni.. seronok sungguh kami melayan mereka... ada anak2 Asna si Najwa, Arif, Yasmin dan Wafa.. dan anak2 Biha si Zahin dan Zafran.. anak2 Nida si Mizah, Azi dan Anis.. dan anak Azlina si Aqil @ Thomas hehehe.. kalau berkumpul semuanya mau runtuh juga 48/8 Carolina Place nih hehehhe





Min dgn Zafran..


itulah serba sedikit tentang little ones.. they might be little in size and appearances, but they touch us in a very big way and leave prints in our big hearts :)