Tuesday, December 22, 2009

Alfatihah buat Abg Rosli Limat...

Aku baru shj dapat tahu bahawa abg Rosli Limat telah kembali ke rahmatullah pada 28 November lalu, sehari selepas raya haji, pada hari ulangtahun perkahwinan arwah yang ke22 tahun dgn kak Dalila Shahibuddin.


Abg Lie dan Kak Dal masa Raya 2009


Abg Lie dan Kak Dal aku temui semasa aku buat praktikal di TNB HQ di Bangsar pada tahun 1997. Waktu tu aku nak masuk tahun akhir di UM, di mana kami diwajibkan buat praktical selama 3 bulan. Disebabkan aku scholar YTN, maka aku buatlah di TNB HQ aje.



Projek yang ditugaskan pada aku dan Ana (memberku yg sama praktikal) melibatkan pengumpulan data dari seluruh TNB seluruh semenanjung malaysia, so agak besar jugak. Kak dal telah diletakkan dalam projek kami sebagai apa yea tak ingat dah. Abg lie pulak sebagai salah seorang yang kami kena ambik datanya, sbb beliau bertugas bahagian network. Abg lie dan kak dal sama2 keje di TNB HQ masa tu.



Seronok sangat keje dgn mereka dan kami end up jadi rapat sgt dgn keluarga abg lie dan kak dal. Selalu jugak kami datang ke rumah mereka, makan2 dan lepak kat sana. Aku pernah juga mengajar anak2 depa tusyen masa aku bujang dulu, masa anak sulungnya Atiyah nak UPSR dulu. Masa aku kawin, depa datang ke Perak memeriahkan majlis.



Bila bangunan COIT, tingkat 5, diserahkan kepada TNB, TNB-ICT dipindahkan ke situ. kak dal yang pada masa tu keje dgn TNB ICT terus keje di UNITEN, bangunan COIT tingkat 5. Kami selalu berjumpa, maklumlah aku rajin menjual barang2 tupperware dan tudung2 bawal dengan kak dal. biasalah, pompuan. Kebetulan Atiyah masuk UNITEN, dan ada 1 semester tu dia ambil subjek database dengan aku. Memang banyak jumpa atiyah dan kak dal.



Abg lie pun kerap aku terserempak bila dia ada urusan dgn ICT atau sekadar jumpa kak dal. Bila aku nak bercuti ke Bandung, abg lie yang banyak beri panduan dan beri nombor tepon supir sana untuk dihubungi.



Bila tadi aku borak ngan kak dal, baru aku tahu abg lie telah tiada lagi. Kena serangan sudden heart attack, waktu tghhari balik dari korban lembu. Beliau mengadu sakit, bawa ke HUKM dan menghembuskan nafas terakhir di sana..



Sedihnya ditinggalkan tanpa pesan kasih dan tiba2, harap2 kak dal tabah menhadapi ujian ini.



Semoga rohnya dirahmati Allah dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Amiinn..