Tuesday, December 22, 2009

Tempat jatuh lagikan dikenang...

Pada 26 Disember ini, sekolah ku tercinta iaitu sekolah Raja Perempuan Taayah (SERATA) Ipoh akan mengadakan reunion bagi pelajar2nya batch tahun 80 - 90an.. aku termasukla tu, sebab aku bersekolah di situ dari tahun 1987 hingga 1991.

inilah lencana sekolahku
ini pulak gambo dewan utama.. cilok kat internet.. taktau kenapa kecik je gambonya..
Betapa teringinnya aku nak berjumpa dengan kawan2 lama yang kebanyakkannya dah lost contact sejak habis SPM tahun 1991 dulu.. 18 tahun yang lalu tuu.. kenangan bersama kawan2 semasa mengharungi dunia awal remaja memang sukar dilupakan, malahan bila setiap kali ke Ipoh, pasti aku akan terkenang segala kenangan pahit manis yang tersimpan kemas dalam mindaku..
waktu perbarisan. ni gambar dari tingkat 3 bangunan baru (sekrg dah ada lebih baru)
xtvt waktu petang dan hujung minggu... ramai2 melapak kasik moral support heheh
kat situlah aku mengenal bolatampar atau volleyball, yang hingga sekarang tetap menjadi favourite game aku, melebihi netball.. walaupun aku tak terer sangat lah kan, tapi, masa kat universiti, aku wakil kolej main volleyball, dan masa kat uniten, dalam sukan staff, pasukan kami menang volleyball 3 tahun berturut2 merebut piala Puan Halimah Nor. Dalam sukan utk student, aku memang sentiasa volunteer untuk handle volleyball lelaki dan perempuan kerana aku sangat enjoy game tu.. tiap2 petang aku sanggup turun padang utk praktis sama2 students dan kadang2 kalau aku tak larat main (sbb kadang2 kelas sampai lewat petang) dgn baju kurung pun aku sakan melompat bersorak kat tepi padang..
aku jugak kenal karom kat sini, kerana kat bilik aku di RBBB, ada 1 set karom. Tiap2 waktu senggang kami akan melepak main karom tu. kalau weekend jgn citer laa.. sampai tgh malam pun dok main jugak.. kadang2 kami sampai angkut karom tu main kat koridor sbb kesian kat kengkawan yang nak tidor dalam bilik.. bising kan... sanggup tu.. Sebab main karom tu lah aku masuk pertandingan karom masa aku matriks masa kat 1st College UM, dan dapat nombor 2 keseluruhan. Susah tu wooo sbb main sambil dikerumuni orang sekeliling.. susah nak konsentret tu hehehhe...

kat sini gak aku kenal makanan yang istimewa hanya ada kat sekolahku je iaitu bihun goreng kuah laksa... memang marvellous sekali!! kalau balik prep malam, memang berebut bihun kuah laksa ni.. satu lagi makan dalam plastik bag.. stail tebuk lubang kat bawah dan makan sikit2 ikut situ hehhehe...
cerita lanjut tentang zaman sekolah menengahku boleh baca kat sini:


Ini gambar kenangan dengan kawan sekelas 5 sains masa kitorang ramai2 pegi melawat Kellie's Castle kat Batu Gajah Perak. kami panjat castle tu sampai atas sekali, dapat tengok pemandangan menghadap sungai kat depan castle tu. Masa tu masuk free je, sekarang ni kena bayar dah... hehehhe.. sejarah Kellie's castle boleh baca kat sini.
Kalaulah aku kat Malaysia kan best, boleh aku join reunion Grand Gathering ExSerataian 2009 tu huhu.. apekan dayaku.. lain kali buat lagi tau.. pasti aku join..
to all my friends, enjoy yourself dan jgn lupa ambik gambo byk2, upload dalam FB yea.. :)