Sunday, October 3, 2010

Lawak segar..!

dari ladang... hehehhe...

alkisah, tempat abang keje iaitu Reservoir adalah staff namanya Wesley. Si Wesley ni suka sangat nak belajar cakap Indon a.k.a Melayu, sbb kat situ ada 2 org chef Indon si Mike ngan Bob, dan 2 kitchen hand melayu, abang dan Chik Piah.. so antara pelajarannya, biasalah org putih ni kan suka cakap i love you, so, depa nih ajor lah.. i love you tu kalau cakap indon, jadiknya Saya Cinta Kamu.. ok la..

tapi, lagi sekali org putih nih kan suka cakap, i love you honey!, atau i love you sweety! atau i love you pretty! atau i love you baby!! dsbnya. so, si Wesley ni tanya, camne kalau dia nak cakap I love you, pretty (mesti dia nak cakap kat budak2 pompuan waitress tu la tu).. so, depa pun ajo lah, cakap Saya Cinta Kamu, Cantik!.. hehhehe... mcm kelakar je,, direct translation.. belasah!!

suka lah si Wesley tu, tapi chef si Bob ni, muka dia memang muka ganas, muka ala2 bragas gitu.. yang kalau org cakap samseng kampung dusun pun, memang org tak sangsi lah... hehehhe... so, si Wesley ni takmo lah cakap pretty kan, dia nak cakap ugly plak kat si Bob.. so, jadiklah Saya Cinta Kamu, Buruk.!

hari2 dia dok cakap kat Bob nih camtuh: Saya Cinta Kamu, Buruk! katanya dgn muka puas hati heheheh... lepas seminggu, si Wesley ni dah cuti weekend, so dtg keje balik, sekali dia suda lupa daaa..., so dgn konfidennya dia gi cakap ngan Bob:

Saya Cinta Kamu, Beruk!

hihihihihi... mengambuk sakan si Bob, disambut hilai tawa oleh abang yang tak berkesudahan!!!

Sabo ajelah... :)