Tuesday, January 5, 2010

Buku buku buku

Masa aku kat Malaysia, aku telah diingatkan bahawa barang2 kat NZ ni mahal2 belaka.. especially buku2.. to quote the exact words 'buku2 cerita tu adalah barang2 mewah kat sini.."

so bila aku first time menjejakkan kaki ke The Warehouse masa mula2 nak start hidup dulu, bila aku tengok harga buku2 kat situ, aku tengok takdelah mahal sangat.. lebih kurang je ngan harga kat Malaysia (kalau kat sana 35RM, sini 35NZD la, maksudnya)

Bila aku ke Browns Bay pulak, lagi la aku gumbira sakan.. sbb kat sana berlambak org jual buku cerita 2nd hand yang masih elok2 lagi dgn harga super duper murah. Ada yang semurah 50sen je, yang banyak harga sedolar atau 2 dolar pun dah memang cantik sangat.. siap kulit keras lagi.. kalau kat Malaysia, tak merasa la nak beli kulit keras ni, memang tak mampu. teringat aku terpaksa tunggu buku harry potter yang ke 7 tu (and deathly hallows) punyela lama sampai dia keluar paperback baru beli.. hmm kat sini boleh dapat semurah 10dolar je yg hard back tu..

ni lah koleksi buku2 aku setakat ni..

The Fourth Estate $2, Path of Glory tu mahal sikit sbb buku baru keluar, $7.



Semua buku ni rega nya cuma $1 each. Best kan??