Saturday, February 13, 2010

Tercapai hasratku...

Tujuan asalku buat ikan masin haritu sbb aku teringin sangat nak makan gulai lemak tulang ikan masin dengan nenas. So, khamis haritu, aku telah berjaya menunaikan hasratku dengan tulang ikan masin yg aku buat sendiri.


gulai lemak ikan masin dengan nenas


menurut kawan2 ku kat sini, ikan masin sangatlah mahal. Alhamdulillah, abang rajin memancing, dulu2 ikan yang kami dapat, biasanya kami jual. Tapi disebabkan aku nak sangat makan ikan masin, so, penjualan dibekukan dulu heheheh...
sedapnyaa....!!
sekarang ni musim snapper tgh banyak, so dalam sekali trip abang mancing tu, bolehlah dapat dalam 4 ekor saiz sedang2 aje. Ada sekali tu die bawak balik 7 ekor, ada sekor yg besar btul.. bestnya.. kebetulan kami tak berapa minat makan snapper, ntah kenapa.. bukan berlagak tau.. sbb aku lebih suka makan ikan trevally yang murah tu.. sedapnya masak kari kapitan nyumnyum... abang pulak, memang susah sikit bab ikan nih.. ikan yg besar dia tak makan, suka pancing je.. kalau kat mesia, dia makan ikan bilis, atau pelaling atau bawal putih kecik2 tu.. atau ikan parang masak asam pedas.. ikan lain dia cuit2 sikit je.. aku je yg kuat makan ikan.. hehehh

ini ikan selayang, bukan snapper



pasni abang kata musim trevally pulak... bestnyaaaa... tak sabar nak dapat trevally... tak sabar nak makan kari kapitan lagik...