Friday, November 11, 2011

cantiknya tarikh harini 11.11.11 tuuuu...

sebenonya harini aku ada rahsia yang bukanlah rahsia apa pun huhuhu... harini aku dtg keje dgn pakai baju semalam... tak tukar.. huhuhu... syyyyyhhhh....!!

sebabnya, smalam petang lebih kurang jam 4, abang call... katanya suruh aku balik keje awal sikit... biasa aku balik ngam2 sampai umah je azan maghrib berkumandang.. tgklah betapa rajinnya aku berkerja heheheh... tapi mmg skrg tgh bizi dengan menyiapkan soalan final exam, dan terpaksa pulak bantu pensyarah yang menggantikan Bong yg mencutikan dirinya tanpa meng alert kan fakulti... dasat betul kan.. takde rasa bertanggungjawab, dan prihatin pada orglain.. aku memang hangen dgn Bong ni.. memang aku dah mengamuk2 ngan dia dlm tepon... Bong ni ajar subjek sama ngan aku, dia ajar section 1, aku section 2.. bila ajar subjek sama, tentulah semua pun kena synchronize baik dr segi mid term exam, apatahlagi final exam.. masalahnya, dia dh selamber rock bercuti tanpa gaji sbb sakit.. yelah, cuti tu takpelah, tapi bagitahu lah supaya org lain boleh ganti.. dia cakap camnih " i thought HR dh alert sbb they ask me to finish my annual leave before taking unpaid leave" helloooooo... HR takde masa nak layan hal2 loading ko... ko kenapa tak pakai otak jgn nyusahkan orang... sakit hati betul... memang aku takbleh tengoklah muka Bong nih... !

kemudian aku email student2 aku berkenaan kelas selasa depan terpaksa cancel sbb ada opening ceremony ICIMU di DK1, so semua pelajar kena hadir function tu.. aku pun pikirlah apakah jalan terbaik supaya depa ni nak hadir.. so, aku hantar email dan suruh depa buat assignment pasal ICIMU, on that day itself kena jumpa aku utk claim sticker/note yang kena di attachkan skali dgn report tu nanti.. aku consider tu sbg assignment.. jadi ada 5 assignment, tapi aku akan ambil the best 4 aje... so, harapnya ramailah yg turn up nanti...

so dlm 4.15 aku gegas jugak balik rumah, sbb abang bagitahu tadi kata ayah klang masuk spital ampuan rahimah.. sakit jantung dia menyerang semula.. risaunya hati... aku sampai rumah, terus solat asar, dan terus gerak balik klang, kami terus ke spitala je.. Mak dan Adem ada kat sana... pastu tak lama, kaklong dan abglong pun sampai.. abang bwk ayah gi mandi, pastu ayah mcm sayu hati, menangis kat katil.. dia panggil mak, cakap ngan mak.. pastu panggil aku dan abglong.. cakap suruh kami tidor umah mak aje, tak payah balik.. katanya doktor cakap, jantung nya dah rosak teruk.. bayangkan, serangan pertama kali ialah pada pagi hari keluarga klang nak dtg merisik aku, iaitu tahun 2002.. dah hanpir 9 tahun bertahan tu... mungkin dh sampai masanya, kata ayah..

menitik jugak airmataku, aku ni mmg sensitip, kuat meleleh.. nak wat camne.. dh naluri...pukul 7 lebih kami tinggalkan spital ngan mak.. adem jaga ayah... balik ke umah singgah beli satay je utk makan malam.. taklarat dah nak masak2...

aku dan abang memang takde bawak baju salin.. kami memang tak teringat pun.. mujur ada baju tidur kat klang.. dan abang memang le biasa je dia pakai selai baju 3 hari hehheh

jadi lepas subuh, dlm pukul 6 lebih sikit, kami dh gerak balik ke Bangi.. terpaksa lah pakai je baju semalam.. tapi tak kotor pun yea.. ala bukan keje mencangkul pun.. keje dok dlm ekon je hehehhe...

singgah jap kat seri kembangan ambik duit sewa rumah dari penyewa.. masa tulis resit tu lah perasan, eh cantik betul tarikh harini yek.. 11/11/11 waaaa.... sapa2 nak akwen harini, memang best lah untuk dikenang hehehh...

eh lupa lak!! semalam hari lahir zhafran yg ke 4 tahun.. nak tepon zhafran jap lah... tengok dia tengah buat apa kat kelantan nun, menemani mamanya yang berpantang di sana!!