Thursday, November 10, 2011

Prof Omar..!

Pagi2 ni aku kesiangan... subuh dah hampir habis baru terjaga... terpisat2... cepat2 solat, dan ke dapur kukus pau keladi frozen.. separuh bawak bekal, separuh tinggal utk abang..

harini kelas jam 8 sampai 10... nota dah siap, plan harini nak sambung module 5 separuh je, separuh lagi nak taruh next week... kemudian nak pulangkan mid term exam haritu, sambil discuss jawapan.. kemudian sebelom balik bagi 3 soalan quiz on the spot based on apa yang baru belajar harini dan last class..

semua berjalan lancar, ikut plan.. habis kelas melenggang kangkung mak limah menuju lif nak ke bilik technician pulangkan kunci dan remote projektor, seblom balik ke bilik melepaskan lelah.. di pintu lif, terserempak Saliza.. dulu saliza buat master di COIT sambil keje tutor di Ikal.. lama tak jumpa dia.. hi-hi gitu2 sekali dia cakap..

"kak june, Prof Omar kirim salam"

"prof Omar?" dlm hati memang takleh nak recall sesiapa bernama Omar yg berjawatan Prof..

"Prof Omar.. skrg dia keje di UPNM.. dulu dia kat UM.. dia jadi supervisor master kawan saya.."

"UM? Prof Omar?" macam nak kenal dh sikit2..

"ha.. dia cakap kenal tak staff Uniten pompuan muka macam cina, pakai spek.. lama saya nak pikir.. bila cakap noorazizun ke.. HAAA.. ye lah tu.. kimsalam kat dia yea"

"kenal kenal.. masyaAllah.. lama nyaaaa tak dengar kabo dia.. bilanya masuk UPNM?" sungguh kagum..

"dia masuk UPNM tu la dapat prof tu.. ke prof madya gitu laa... dia under security management kan.."

"a'ah.. memang org security.. dulu dia ajar kak june... adatlah mula2... gabra2, pastu kitorang selalu usik2 dia hehehe... dia jadi supervisor final year kak june tu.."

"yeke.. eh tapi dia tere sekarang.. semua org cakap dia best"

"iye?? isk iskkk.. tak sangka.. dia rambut kinting2 kan??" sekadar mengconfirmkan.. bukan ngutuk tau..

"a'ah.. ok kakjune.. bye...!"

"bye!"

wahhhhh... aku sungguh teruja!!

firstly, sbb Prof Omar ni dulu2 kami panggil Encik Omar je, now dh jadi Prof dh.. dan dh jadi someone dalam bidang security.. memang subjek dia ajar kami dulu subjek Disaster Recovery.. teringat notes dia yang bertulisan tangan dan sanat detail, sampai sekarang masih jadi rujukan aku dan Ana.. punyelah berkat ilmu yang disampaikannya..

secondly, Prof Omar ni masih ingat kat aku!! biasalah kalau anak murid ingat pensyarah kan, tapi pensyarah ingat anak murid after soooooo many years!! aku grad 1998, so hampir 13 tahun nan berlalu!! sungguh aku terharu.. aku harap2 Prof Omar ingat aku sbg pelajar yang baik dan tidak mendatangkan masalah... ke sbb aku strugle sgt masa final year project, tu pasal dia masih ingat kat aku?? huhuhu...

apa2 pun, harini, Prof Omar makes my day!! sengih je la aku...