Friday, November 25, 2011

karipap oh karipap!

last entry aku ada citer pasal bikin kuih karipap untuk mak mertua ku huhuhu.. kemudian, bila balik Bangi, adik2 aku datang rumah, so aku goreng habis stok karipap yg ada sikit lagi dlm peti ais... habis sudah...

masa gi paso malam selasa lepas, tertengok org jual daging, abang pun sound suruh buat lagi karipap.. kali ni bubuh daging pulak.. haritu tak bubuh sbb mak dia memang takleh makan daging, ayam dan ikan2 tertentu.. loya tekak nya.. so, kali ni kita bubuh daging utk anaknya plak makan, yang memang tak reti de loya2 nih hehe

proses buat karipap makan masa 3 hari (lama siutttt!).. hehehh.. maklumle, siang hari den kan kojo... pastu balik umah jek ngam2 azan maghrib.. kemain gigih lagi kan aku keje.. nak wat camne.. kadang2 tak buat keje pun sbb idea tak mari.. kadang2 tak cukup masa nak siapkan nota... macam2...

1 malam aku ambik masa utk buat inti aje... pastu esoknya baru buat karipap nya lah... pastu intinya tak habis, so simpan lagi.. sambung lagi esoknya pulak... hasilnya, skrg dlm peti ais aku ada baaanyyyaaakkk karipap frozen... sape2 nak makan karipap, marilah terjah rumah aku huhahuhaa...

minggu ni aku nak balik kg kerana menurut perintah bonda ku.. katanya durian dh banyak gugur, dan tangannya sakit nak kopek durian utk buat tempoyak.. jadi bantuan aku dieprlukan segera untuk mengopek durian dan membuat stok tempoyak yang baru.. yeyeyey.. bestnya nak makan durian! stok tempoyak aku pun dh habis.. dan yang lama punya tu dh masam.. sedap buat gulai tapi tak sedap buat sambal.. kalau nak buat sambal, kena tempoyak yang masih ada rasa manis... baru ngam2 soi!!

seblom balik kampong, tadi aku dan abang sempat lagi gi Big Bad Wolf di South City Plaza... syurga buku bagi peminat buku2 bahasa omputih.. semua buku cuma rm5 dan ke bawah.. tak ke gile dibuatnya! aku sambar 9 buku, dan abang dpt 4 je.. so buku2 yg kulit keras tu dan baru dan terkini tu semuanya hanya rm65 jer.. !! suka sangat!! Big Bad Wolf ni hanya dari 24-28 nov ni aje.. lanjutan dari Big Bad Wolf yang dibuat di Serdang haritu... buku2 nya walopon diiklankan koyak, damaged dsbnya, tapi hakikatnya, baaanyyyaaakkk buku2 baru yang intact... memang mengagumkan!!

mlm ni kami akan gerak ke Klang dulu.. tido sana dan gerak balik ke Bidor awal2 esok lepas subuh.. doakan kami selamat pergi dan balik yea... mission nak makan durian dan dapatkan stok tempoyak nih huhuhuh....!!