Monday, May 31, 2010

Kenapa aku suka main Sudoku?

Yelah.. kenapa yea?? aku memang peminat Sudoku, sampai kan aku buat perkara2 ni:

1. aku beli buku Sudoku, aku rasa ada dalam 15 unit dh.. setiap satu, ada dalam 300++ Sudoku puzzle. Buku Kakuro ada dalam 5 buku.
2. aku pernah kasik budak2 kelas aku latihan Sudoku.. Latihan Menjinakkan Minda.. huhu.. sesuka hati aku aje..
3. dalam perjumpaan Advisor-Advisee, aku mesti suka nak buat pertandingan Sudoku.. sapa siap dulu dan btul semua, aku kasik hadiah.. berebut2 anak buah aku advisee2 aku buat Sudoku
4. pernah satu masa aku tak dapat tidor sbb kepala otak aku berpinar2 nampak Sudoku aje.. aduyaii.. dasyat betul time tu
5. dalam beg tgn aku sentiasa ada buku Sudoku dan pensil utk aku guna (dulu lah.. skrg tak obses sgt dah)
6. Aku shopping pensil tekan yg siap ada pemadam panjang kat belakang nya, setiap kali aku masuk kedai jual pen. Sampaikan aku ada pensil tekan pesen tu sebanyak 5 batang huhu..
7. kalau jumpa Sudoku puzzle dlm suratkabo, otomatik aku akan buat dgn gembiranya (pensil kan sentiasa ada)
8. aku jugak explore cabang2 Sudoku lain macam Kakuro dan Kakuro Advance..
9. aku boleh habiskan masa berjam2 buat Sudoku, sampai tertidur.. malam2 itulah ubat tidur aku..

cukuplah sampai 9 point je, sbb Sudoku pun cuma guna 1-9 nombor aje.. huhu..

kebetulannya, meja aku kat opis Massey, dalam salah satu lacinya, ada 1 buku Kakuro, peninggalan org sebelumnya.. wahh.. macam tau2 je.. hehheheh.. i like!!