Sunday, June 20, 2010

Model Thin Lizzy..

Korang ingat tak dulu2 TV malaysia di landa TV shopping yang maha hebat?? tumbuh macam cendawan lepas hujan (kat sini hari2 hujan, tak de pun jumpa cendawan???) .. antara yang glamer, Smart Shop lah.. actually dulu aku pun pernah beli barang dgn smart shop tu, tapi aku tak beli thru TV.. aku pegi direct je ke kedai Smart Shop tu kat Shah Alam.. hmmm.. masa tu aku baru kawen.. aku merengek ngan Shukor nak beli mesin jahit.. tapi disebabkan mesin jahit tu mahal, dan ilmu penjahitan aku belum sampai tahap sesuai-pakai-mesin-jahit-mahal.. maka shukor dengan tindakan drastiknya bawak aku gi smart shop kat shah alam tu.. utk cari mesin jahit yg keluar kat TV tu.. ala2 comel, boleh jahit baju dan boleh simpan dalam lemari baju je dek kecomelannya tu.. dapatlah aku mesin jahit comel kaler pink dan pakai letrik lagik.. reganya RM99.00... yg tensennya benangnya kena lilit sendiri kat tempat benang yg bulat tu biasa pakai kat mesin jahit utk benang bawah tu.. jenuh kalu tgh syok menjahit kena stop dulu melilit benang..

hmm... mesin jahit tu dah rosak sekrg.. haritu apa ntah tercabut, aku suh shukor baikkan.. pastu ok, tapi die tercabut balik.. betulkan pun asyik tercabut je.. last2 shukor pegi gam pakai gam gajah langsung tak mahu bergerak terus.. innalillah.. tapi sepanjang hayatnya tu aku berjaya menjahit langsir rumahku lengkap 1 rumah, langsir pintu 3 helai, baju kurung byk helai lah jugak.. dan jugak menjahit tuala koyak.. hehhehe... bukan reput tau.. koyak tersangkut paku.. hehehhe

yg aku nak cerita kat sini bukan pasal mesin jahit.. tapi pasal shopping thru TV.. kat NZ nih kalau pukul 12 tghmalam ke atas atau selingan macam iklan tu, memang byk sgt barang2 yang ditawarkan dalam TV.. hanya call no free toll dan biasanya nak kena ada kad kredit lah.. ada yg bagi gerenti sebulan, ada yg bagi free gift lain, ada yg kena ambik 3 bulan sekali barangannya dan macam2 lagilah..

alkisahnya, minggu lepas landlady aku si jane tiba2 dtg rumah aku sambil beri aku 1 lipgloss jenapa Thin Lizzy... kalau korang layan TV shop tu tahulah Thin Lizzy nih satu jenama alat mekap.. yang glamer ialah bedak compact dia iaitu 6 in 1 proffesional powder.. 1 bedak kompact tu boleh jadi blusher, eye shadow, lipstik, bedak dan memacam lagik.. melampau kan.. anyway, si Jane tu cakap haritu dia nampak aku pakai gloss, so tu lah dia kasik aku lip gloss tu.. rupa2nya Jane ni keje kat company yg handle TV shop nih.. tapi dia keje bhgn accountant..

aku cakaplah, "ooohhh.. i like this! i just thought of buying it!" terus dia cakap no u dont have to.. dia berkejar balik rumah dia dan turun semula bawak 1 kotak barang2 mekap! perghhhh... gumbiranya hatiku bila dapat barang mekap free.. siap double set lagi lip gloss dgn brush tu... siap ada yg utk buat fake sun tan lagi (kihkihkih.. tiba2 berangan jadi tan ala2 minah saleh).. aku pun terus menerai depan shukor yg ala2 buat muka mcm malas-nak-layan-tapi-utk-lelaki-ada-tak?? hehheheh...

best btul dok umah ni.. dahle sewa murah, api dan air free, internet kongsi (bayo 40 je sebulan).. dapat mekap free lagi supplied for life.. (idakle life.. sepjg aku kat NZ le.. hehheh)


nilah set yg aku dapat dr Jane tu... gumbira aku!! huhu

lepas ni u all jumpa aku, i'm wearing Thin Lizzy 6 in 1 Professional Makeup okey!! huhuhu...