Friday, July 2, 2010

Ruapehu - Pre perjalanan

Hujung minggu ni jika tiada apa2 aral, kami dan beberapa famili lagi akan ke Mount Ruapehu di North Central.


gambo aku tgh main ski.. huhuhu...percaya tak??


Mount Ruapehu ni adalah satu2nya kawasan di North Island yang dilitupi salji tebal sampai org boleh main ski. Tempat2 lain yellek, kat Auckland ni langsung takde salji, mahupun anak salji (macam anak bulan pulak dah hehehe).. yang ada hanyalah hujan dan angin kuat shj di Auckland ini...

Jadi, sebagai org yg tak pernah tengok salji seumur hidupnya yg dah nak masuk 40 (pakkor lah.. aku lambat lagi huhuhu - kalau dia tahu ni mesti dia hangin heheh), maka ala2 saspen jugaklah kami nih..

macam2 persiapan yg aku buat, selain dr cari baju dan kasut yg sesuai, perkara2 lain pun penting, macam ubat2an, makanan, minuman, aktiviti yang nak dibuat, tempat2 yg nak dilawat, dan macam2 lagi lah.

alkisahnya kami akan lepak di Turangi 2 malam, kemudian aku dan shukor serta lornie dan bejau akan melencong ke lake Rotorua pulak, dan tido sana semalam lagi. Hari isnin baru balik..

Aku ngan pakkor pulak akan gerak ke hamilton dulu pada hari khamis, dan gerak sekali ngan keluarga adnan pada hari jumaat sebelom bergabung dgn famili2 lain dr albany yg gerak hari jumaat tu..

doakanlah kami semua selamat pergi dan selamat kembali dgn gumbiranya...

lagi satu, bulan julai ni anniversary aku yg ke7.. dan jugak besday pakkor yg ke tige puluh ehem ehem... wahhh rasa macam baru je kecoh2 kenduri kawen kat rumahku, tup2 dh 7 tahun hidup bersama...

nanti lah aku post entry lain utk kisah besday, anniversary, dan post-ruapehu...